lördag 14 november 2015

Hund och hårtvätt


Glöggpremiären klarades av förra helgen, denna helgen får vi se vad för spännande som händer. Gissar på INTE MYCKET. Hittade Blogger på plattan och tänkte att jag gör ett försök att skriva något, och nu är jag igång.

Hur länge sen det är jag skrev kan sammanfattas med ett ord: hund. Ja, en sådan har införskaffats och det känns mer ok än vad jag trodde det skulle göras. Han är ju ganska snäll och sådär...och trivs bra med katten också.



Livet på landet är allmänt höstslött just nu. Traskar mest omkring och väntar på snön och all den jävelskap som följer med den. Har upptäckt att har man inget bättre för sig kan man ju alltid negga lite. Det är uppmuntrande och så, tycker jag.

En liten jobbuppdatering: jobbigt.

Var hos frisören (eller heter det hårstylist?) i veckan. Vi pratade om tv-program och sånt. Det kändes bra. Det har inte hänt förr eftersom jag alltid hamnar i dvala efter hårtvätten. Det kan vara det skönaste som finns tror jag. Lär de sig den där tekniken på utbildningen? Wunderbar!

Allt för nu.
Simma lugnt!
/John







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar