torsdag 28 februari 2013

Jag, John.

Som ett första blogginlägg känns det som en bra idé att lite närmare beskriva vad jag egentligen kommer att skriva om här på bloggen.

Sport, framförallt fotboll, är ett stort intresse och något som jag definitivt kommer att skriva om. I denna del kommer det mest handla om Premier League (tror jag) och Manchester United (vet jag) men annat kommer kommenteras också i den mån jag känner att jag har något att säga. Och som den sofftyckare jag är kommer det förmodligen bli ganska flitigt plitande i detta ämne. Spelar golf med 20.4 i hcp om någon är på humör för att håna...

Det kanske borde nämnas att jag är lärarstudent och därmed intresserar jag mig för sådant som sker i skolans värld, både universitetet där jag går och den skola jag så småningom ska ut och arbeta i. Jag kommer att dela med mig av erfarenheter jag gör i min utbildning men också lägga mig i hur skolan som organisation sköts och vad som kan göras bättre (dvs vad jag tycker kan göras bättre). Här hoppas jag på att människor som är mer kunniga i ämnet, än vad jag är, ska lägga sig i och tycka och tänka.

Sist men inte minst har jag, som fd bandmusiker, ett musikintresse som då och då behöver få utlopp i annat än hög volym på stereon. Ofta snöar jag in i genrer och behöver hjälp med att ta mig därifrån. Just nu befinner jag mig i en sådan situation: ledsna killar med akustiska gitarrer har tagit över mitt spotifykonto. Inget ont om de sorgsna men det finns ju så mycket annat därute som bara väntar på att upptäckas.

Simma lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar