torsdag 28 februari 2013

Andra chansen? För mig?

Om jag skulle försöka mig på att tippa utgången i Andra chansen i Melodifestivalen 2013 skulle jag sätta mig i klistret på flera olika sätt. 

Det mest uppenbara är att jag inte kommer ihåg en enda av låtarna, och om det beror på mig eller bidragen kan jag inte svara på. Jag har inte hört någon av dem på radion (tror jag) men det kanske finns någon regel om det där...hmm, är det andra chansen för mig att bilda mig en uppfattning?

För det andra har jag inte riktigt koll på artisternas popularitet hos den stora massan. Eric Gadd är väl det namn som i mina öron känns som den mest namnkunniga artisten i startfältet, det känns dock inte som hans fanbase är de som sitter med telefonen i högsta hugg för att rösta.

Jag kan verkligen inte komma här och påstå att jag är expert i ämnet men visst är det så att de som röstar är den yngre lyssnarskaran? Alla vet hur härligt oförutsägbara barn är, men de håller också beslutsamt fast vid sina favoritartister utan att lyssna på det som framförs. Med detta sagt kan jag tänka mig att Robin har goda möjligheter för en finalplats. Kanske. Hur gick låten?

Nja, jag håller mig nog ifrån att göra en okvalificerad gissning. Istället kommer jag (förmodligen) sitta framför tv:n, lyssna med ena örat, ha ett öga på Twitters syrliga kommentarer om den och den och sedan gå och lägga mig utan ha brytt mig ett skvatt.

Simma lugnt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar